keskiviikko 3. kesäkuuta 2009

Uudelleen "loppuunmyynnissä"

Tänään käytin äitiäni Ilsen Langassa. (Ja aion mennä kolmannenkin kerran, koska värjäyslankoja en saanut vielä.) Ilse onkin onneksi päättänyt jatkaa nettikauppaansa, mutta pienemmässä mittakaavassa... Olen iloinen!

Tällaisia tarttui tällä kertaa mukaan. Vasemmassa reunassa on OÜ Rewoolia siniharmaassa sävyssä (lisää tietoa edellisessä bloggauksessani), toiset vasemmalta ovat Dropsin Fabel -sukkalankaa (sävy 901), seuraavat kerät ovat samaa lankaa sävyssä 674, oikealla on Katian Bombayta värissä 2002. Muutakin olisin ottanut, mutta äitipä tyhjensi hyllyn ennen minua :) Ja sitten en osannut taas päättää kaikkien ihanuuksien keskellä.

Ja tässä vielä ämpärin seuraaja, liian pieni hattu. Olen varsinainen hatuntekijä, ikinä ei tunnu onnistuvan. Omaa vikaa, mitäs leikkasin ilman saumanvaroja, pienihän siitä sitten tuli, nukelle sopiva. Tätä en kehtaa edes kelleen tarjota, päältä nätti, mut vuoressa töpeksin, unohdin jättää pääliosan vuoreen kääntöaukon ja se jäis sit lierin kohdalle vuoreen ja on typerän näköinen. Mut ei sillä, näitä on todella kiva ommella ja aion leikata vielä yhden, jos siitä tulisi tytölle sopiva. Kapea vakosametti on Myllymuksuilta joku pakanloppu ja pinkki vuori on ihan peruspuuvillaa lähikangaskaupasta.


4 kommenttia:

  1. Oi, ihania lankoja taas *kuolaa jälleen*.
    Ihana hattu, taas! Toi malli on tosi kiva. Täytyykin yrittää väkertää siitä omaa versiota H:lle. Ja laita linkkiä, jos tulee poikaversiota vastaan. Yritin itse etsiä, mutta en löytänyt:/

    VastaaPoista
  2. Tykkään todella tuosta hatun mallista, plussaa on lisäksi se, että se on kiva ommella, jos vaan sais onnistuun kerrankin.

    Mua harmittaa nyt, etten ostanut myös Araucanian Ranco Solidia tai Ranco Multya. Jos sit seuraavalla kerralla.

    Musta tuntuu, ett mun tarvii laskea, paljonko mul on lankaa ja laittaa ylös ja kulutus kans, jos hillitsis ostovimmaa!

    VastaaPoista
  3. Todella kivan mallinen hattu! Onko tähän kaavat jossain, vai sovelsitko itse?

    *Kuiskaa*: minä olen myös koettanut tehdä kesälakkeja noille meidän tyypeille, mutta aina onnistun tekemään joko liian ison tai liian pienen...että mikähän siinäkin oikein sitten on... Mutta luovuttaa ei saa :)

    VastaaPoista
  4. Annika: Hatun kaavan saa Ottobre Designin sivuilta ilmaiseksi, minä vaan pienensin kaavaa, alkoi muistaakseni koosta 50. Siis ihan tulostettava kaava.

    Ei se hattujen tekeminen sitten niin helppoa olekaan. Olen melko varma, että kun saan meidän neidille tehtyä oikean kokoisen, niin se ei sitten istukaan muuten päähän. Tänään en uskaltanut vielä leikata uutta hattua...

    VastaaPoista

Ilahduta päivääni jätämällä merkki käynnistäsi. :)