tiistai 12. helmikuuta 2013

Olkaa hyvät!

Pitihän niitä kuolalappuja tehdä lisääkin, kun pieniä epämääräisiä kangastilkkuja kerran on.


Ja tässä myös teille tämä kaava yksityiseen käyttöön. Koko on sopiva ainakin meidän 80 senttisiä vaatteita käyttävälle puolivuotiaalle, mutta tulee menemään vielä pidempään.


Leikkaa kankaat taitteelta, kaulurin / kuolarin nurjalta puolelta jätä pois saumanvarat, jos ompelet tämän pussiin, paitsi kappaleen päistä (niskan taakse tulevat), niin nurja puoli jää nätisti nurjalle, eikä käänny käytössä päälipuolelle. Nepparien kohdalle voit laittaa tukikankaan kappaleiden nurjalle puolelle (minä olen aina unohtanut). Ompele saumurilla palat yhteen joko oikeat tai nurjat puolet vastakkain. Jos ompelet oikeat puolet vastakkain, jätä toiseen päähän kääntöaukko. Ompele mahdollinen kääntöaukko umpeen ja laita nepparit paikoilleen, kaavassa on vain suuntaa antavat kohdat. Voit myös käyttää tarranauhaa, mutta muista laittaa tarranauhan koukkupuoli alimmaiseksi jäävään päähän, ettei se pistele vahingossa lapsen ihoa. Olen tätä varioinut myös niin, että olen leikannut päälikappaleen tuosta ylhäältä korkeammaksi, toimii niinkin.


9 kommenttia:

  1. Kiitos! Minun blogista löytyy yksi toteutus :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva kun kerroit Tiina, pitääkin mennä katsomaan! :)

      Poista
  2. Lisää, http://rakkaudellatehty.blogspot.fi/2013/06/kesaisen-cowboyn-uudet-huivit.html Tämä on vaan niin hyvä kaava, että kiitos! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olepa hyvä vaan! Kiva, että joku muukin tykkää, kuin minä! :)

      Poista
  3. ... ja tämä lähtee toteutukeen kuolariksi.

    -Kirsi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva, että tästä kaavasta on iloa muillekin! :)

      Poista
  4. Olen myös muutaman jo tällä kaavalla tehnyt ja hyväksi todennut. Kiitos kaavasta :) https://tiitouhuaa.wordpress.com/2017/03/01/kuolalappuja/

    VastaaPoista

Ilahduta päivääni jätämällä merkki käynnistäsi. :)